Zara reviews & ervaringen

  • Website

  • Categorie

    Mode

Bestelproces

0

Service

0

Prijs

0

Bezorging

0

0

Zara is een bekende kledingzaak die internationaal producten levert aan landen in de hele wereld. Ze zijn Spaans van origine en hebben meer dan 200 vestigingen in meer dan 88 landen. Als onderdeel van Inditex, staat bij Zara ook stijl en zelfexpressie centraal en dat zie je in de producten die je er kunt kopen. Zara heeft naast haar duizenden filialen ook een uitgebreide webwinkel waar je producten bestelt en thuisbezorgd krijgt.

Deze Zara review gaat verder in op de gebruikersvriendelijkheid van deze website, de betrouwbaarheid van het bedrijf en de Zara ervaringen van voorgaande klanten. Je leert hoe je met Zara contact opneemt of een Zara klacht achterlaat. Wij zien jouw Zara beoordeling ook graag tegemoet.

Zara in het kort

Zara werd in 1975 opgericht door Amancio Ortega Gaona. Hij werkte al meer dan 10 jaar als modeontwerper en dit was zijn eenmanszaak. Nu, nog geen 50 jaar later, is het een van de grootste modebedrijven ter wereld. Zara hanteert ook een unieke eigen strategie, fast-fashion genaamd. Het doel is om zo snel mogelijk nieuwe mode te ontwerpen en te verkopen. Dat is ook waarom het assortiment zo snel wordt aangevuld en je dus altijd iets nieuws in de winkels ziet hangen.

Zara ervaringen van voorgaande klanten

Voordat je een product bij Zara bestelt is het altijd goed om te kijken hoe andere mensen dit ervaren. In Nederland zijn de meningen daar sterk over verdeeld. De winkel krijgt eigenlijk van klanten wereldwijd overweldigend slechte Zara beoordelingen. Ze hebben het veel over onvriendelijke medewerkers, slechte service in de winkels en de teleurstellende kwaliteit van de producten. Ook retourneren is niet gemakkelijk.

Als we even in het achterhoofd houden dat mensen veel sneller klagen dan dat ze een positieve review schrijven, is het niet allemaal slecht. Positieve Zara reviews komen van klanten die er al jaren winkelen en nooit problemen hebben. Ze zijn goed te spreken over de producten, de klantenservice is goed bereikbaar en netjes en problemen worden goed opgelost.

Is Zara betrouwbaar?

Een positieve Zara ervaring is soms lastig te vinden, maar dat betekent niet automatisch dat deze winkel niet te vertrouwen is. Er zijn ook andere manieren om te beoordelen of je met deze winkel verder moet gaan of niet.

  • Zara heeft geen keurmerken.
  • Je gebruikt de webwinkel van Zara hanteert via beveiligde verbinding.
  • Er worden veilige en verschillende betaalmethoden aangeboden.
  • Zara is een gevestigde naam in de modewereld en dat al bijna 50 jaar.
  • De Zara klantenservice is op verschillende manieren bereikbaar, ook in het weekend.

Zara klachten

De Zara klachtenprocedure staat duidelijk vermeld in de algemene voorwaarden. Je kunt een algemeen klachtenformulier aanvragen door te bellen met de klantenservice op 010 300 96 44 of door het contactformulier te gebruiken. Je kunt ook e-mailen naar info-nl@Zara.com, met name als je een buitenrechtelijke oplossing zoekt.

Ben je niet tevreden met de manier waarop je klacht is afgehandeld, dan kan je ook altijd nog naar de Europese Geschillencommissie van ODR.

Betaalmogelijkheden

Zoals al even aangegeven kan je bij Zara op veilige manieren betalen. De opties die je als Nederlandse klant aangeboden krijgt zijn:

  • iDEAL
  • Creditcard (Mastercard, VISA, American Express)
  • PayPal
  • Achteraf betalen met Klarna
  • Apple Pay
  • Cadeaukaart.

Gebruiksvriendelijkheid website

De website van Zara is erg verwarrend. Er wordt te weinig nuttige informatie gegeven op de homepage. Zoek je een bepaald product, dan kan dat met de productcategorieën of de zoekbalk. Maar ook die zijn niet gemakkelijk te vinden. De foto’s schuiven door het beeld waardoor de tekst op het beeld onduidelijk wordt.

Als je een categorie kiest, bijvoorbeeld schoenen, dan krijg je geen duidelijk overzicht met alle producten die er zijn, maar foto’s van modellen. Pas als je op de foto klikt krijg je duidelijke foto’s van de schoen.

De hele website is omslachtig en summier. Ook al ziet de website er mooi uit, erg gebruiksvriendelijk is hij niet. Er is wel een uitgebreide help pagina waarop je antwoorden op vragen kunt vinden. Je kunt ook op je account van Zara inloggen en vervolgens je bestelling bekijken of je verlanglijst bijwerken. Een ‘over ons’ pagina is er niet, en ook geen blog.

Met Zara contact opnemen

Het is lastig om uit te vinden hoe je met Zara contact op moet nemen. Na even zoeken zie je de ‘contact’ link staan in het verborgen menu aan de linker bovenkant.

De Zara klantenservice is open van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 19:30 uur. Zaterdag kan je ze bereiken tussen 10:00 en 16:00. Het telefoonnummer is 010 300 96 44 en er is ook een chat die je kunt gebruiken.

Op de contactpagina is geen link te vinden naar een contactformulier. Er wordt ook geen e-mailadres gegeven. Je kunt ze wel bereiken via sociale media, namelijk Facebook en Twitter.

Schrijf een review over Zara
  • Bestelproces

  • Service

  • Prijs

  • Bezorging

Zou je vaker iets bestellen bij dit bedrijf?

Totaal

0