VanHaren reviews & ervaringen

Bestelproces

0

Service

0

Prijs

0

Bezorging

0

0

Als je in Nederland woont, dan is er een grote kans dat je een keer een vanHaren winkel bent binnengestapt. Wat bijna 100 jaar geleden begon is uitgegroeid naar een winkel met 142 filialen en een uitgebreide webshop. Van origine is vanHaren een schoenenzaak, maar nu vind je er schoenen, accessoires en sportartikelen voor dames, heren en kinderen.

In deze uitgebreide vanHaren review lees je over deze gevestigde winkel, over hoe betrouwbaar ze zijn en over wat voorgaande klanten van ze denken. Uiteraard krijg je ook de nodige praktische informatie, wat nuttig is met vanHaren contact wilt leggen of een vanHaren klacht in wilt dienen. Aan het einde laat je ook je eigen vanHaren beoordeling achter.

VanHaren en hoe het begon

Ivo van Haren richtte in 1929 de eerste vanHaren schoenenwinkel op, in de Hoogstraat in Rotterdam. Hij loodst het bedrijf succesvol door een moeilijke periode tijdens de Tweede Wereldoorlog en daarna. In 1965 volgen de zonen van Ivo hem op en in 1985 wordt de winkel overgenomen door Deichmann Schuhe uit Duitsland. Sindsdien gaat het beter met vanHaren dan ooit. Ze zijn een van de marktleiders in Nederland, hebben haar eerste winkels in België geopend en geven zelf aan dat de beste jaren nog moeten komen.

VanHaren ervaringen van eerdere klanten

Eén manier om meer te weten te komen over een winkel is door de vanHaren beoordelingen van voorgaande klanten door te nemen. En over vanHaren is men niet heel erg tevreden. Meer dan de helft van de klanten geeft aan dat de medewerkers onvriendelijk zijn, dat de schoenen snel stuk gaan en dat de producten niet tijdig worden afgeleverd door de webwinkel.

De vanHaren reviews die wel positief zijn, gaan over de snelle levering, de soepele afhandeling begin tot eind en de prima prijs/kwaliteit verhouding. Het is altijd zo dat mensen liever klachten achterlaten dan dat ze een goede recensie schrijven. Niemand van de vanHaren klantenservice probeert om de negatieve vanHaren reviews te beantwoorden en een oplossing aan te bieden.

Is vanHaren betrouwbaar?

VanHaren staat bekend om haar betaalbare producten van goede kwaliteit. Toch zal je eerder een negatieve vanHaren beoordeling aantreffen dan een positieve. Als je de onderstaande informatie bekijkt, dan zie je dat alles rondom deze (web)winkel prima in orde is. Laten we dus op een andere manier beoordelen of vanHaren betrouwbaar is. En daarvan hebben ze voldoende concreet bewijs:

  • VanHaren is officieel als betrouwbaar getest door 2 onafhankelijke instanties en hebben daarvoor het Thuiswinkel Waarborg keurmerk gekregen en het Trusted Shops keurmerk.
  • Ze bieden veilige betaalmethoden aan en de website heeft een beveiligde verbinding.
  • VanHaren bestaat al bijna 100 jaar en wordt gezien als een van de marktleiders in Nederland.

Een vanHaren klacht indienen

Op de homepage van de vanHaren webwinkel staat een link naar de klachtenprocedure. Daar krijg je duidelijke instructies over hoe vanHaren klachten moeten worden ingediend. Je schrijft je verhaal in het contactformulier of in een e-mail (klantenservice@vanharen.nl). Je kunt ook een brief sturen naar het adres vanHaren Schoenen b.v., Tav afdeling Klantenservice, Van Liemptstraat 10, 5145 RB Waalwijk.

VanHaren probeert binnen 2 dagen inhoudelijk op je klacht te antwoorden. Ben je daarna nog steeds ontevreden, dan kan je met je vanHaren klacht naar de geschillencommissie van het Thuiswinkel keurmerk of van het Europees ODR Platform.

Betaalmethoden bij vanHaren

Zoals al even aangegeven kan je bij vanHaren veilig betalen. Ze bieden de volgende betaalmethoden aan:

  • iDEAL
  • Creditcard (VISA en Mastercard)
  • PayPal
  • Klarna

In de fysieke winkels kan je uiteraard ook met contant geld betalen en met je pinpas.

Gebruiksvriendelijkheid van de website

VanHaren heeft bijna 150 winkels in Nederland en België, maar je kunt de producten ook via de webshop bestellen. En dan wil je zo gemakkelijk en snel mogelijk vinden wat je nodig hebt. Bij vanHaren kan je zoeken op schoenen, accessoires, sport en merken of dames, heren en kinderen. Je kunt ook direct een zoekterm ingeven in de zoekbalk. Gebruik je de productcategorieën, dan selecteer je deze tot je de juiste groep gevonden hebt. Eenmaal daar aanbeland, maak je een selectie met de filters en plaats je je product(en) in je winkelwagen.

Het is dus gemakkelijk om de website van vanHaren te navigeren en deze werkt nagenoeg hetzelfde als de websites van andere grote webwinkels. Je kunt ook op je account van vanHaren inloggen en zo kijken wat de status is van je bestelling.

Met VanHaren contact opnemen

VanHaren heeft een mooie uitgebreide klantenservice. Deze zijn open van 9:30 tot 21:30 op maandag tot en met vrijdag en van 10:00 tot 18:00 op zaterdag en zondag. Je belt en WhatsAppt ze op het nummer 088-8642310. Er is ook een contactformulier en een e-mailadres (klantenservice@vanharen.nl). Als laatste kan je ze ook nog een bericht sturen op Facebook Messenger en zijn ze verder ook actief op Instagram, TikTok, YouTube en LinkedIn.

Schrijf een review over VanHaren
  • Bestelproces

  • Service

  • Prijs

  • Bezorging

Zou je vaker iets bestellen bij dit bedrijf?

Totaal

0